Cara Betul Pakai Bra?

on Sunday, 8 July 2012

Oh ok ni adalah post pertama sebab dalam kelas tadi aku terfikir macam mana nak pakai bra dengan cara yang betul supaya payudara tak jatuh.Hahaha nampak sangat tak bagi tumpuan dalam kelas.!

Jadi jom kita mulakan dengan tips pemilihan bra.


  • Kenali dengan betul bentuk dan ukuran payudara anda. Jika anda memiliki payudara besar, pilih bra yang dapat menopang tanpa membuatnya jadi terlalu penuh. Caranya dengan memilih bra yang menopang dengan kawat, namun hindari bra yang dipenuhi dengan span, kecuali kalau anda ingin memberi kesan payudara yang menonjol.
  • Jika payudara anda kecil, sebaiknya pilih bra yang dapat menopang keseluruhan payu dara. Berbeza dengan mereka yang mempunyai payu dara besar, anda boleh memilih bra yang dapat menopang payudara anda dengan kawat dan yang mempunyai span, dimana ianya akan memberi kesan penuh bagi payudara anda.
  • Pilih dan kenali bra yang bersesuaian dengan keadaan. Jangan mengenakan bra ala lingerie seksi yang hanya mempunyai kain yang nipis dan tidak mempunyai kawat jika anda ingin bersenam atau melakukan activiti lasak. Ianya tidak dapat memberikan keselesaan pada payu dara anda
  • Jaga lah bra anda dengan baik. Jangan mencuci bra dengan mesin cuci. Cucilah selalu dengan tangan agar bentuk dan kualitinya tetap terjaga. Sebaiknya juga hindari detergen atau serbuk pencuci, gunakan pencuci yang mempunyai Ph yang rendah. Hindari bra anda dari cahaya matahari. Jemurnya ditempat yang terlindung dari matahari yang terik.
  • Selalu cuba dahulu bra yang ingin anda beli. Jangan hanya mempercayai ukurannya saja. Pastikan lingkar lilit dada anda dan ukuran cup bra terasa cukup sesuai bagi payudara anda.
Payudara aset wanita!





Cara pemakaian bra yang betul adalah :


1:Pakai coli yang betul mengikut saiz payudara kerana ia memberi sokongan luar di samping membantu kedudukan tubuh berada dalam keadaan optimum serta mewujudkan penampilan yang sihat, muda dan langsing.


2:Selepas memakai coli, bongkokkan badan sedikit, tolak ketulan lemak yang ada di tulang selangka dan bahagian atas perut masuk ke mangkuk coli supaya lemak itu boleh berkumpul di bahagian hadapan. Bahagian belakang dan perut akan nampak lurus dan kelihatan kedudukan tegak tanpa ada ketulan lemak


Boleh jugak tengok gambar rajahnya:



Jadi tulah yang aku dapat carikan untuk kita kongsi bersama..aset tu,so jage lah okep:)
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

sarah said...

salam..orait..info yang bagus..jom p blog saya..


24 July 2012 00:45

Post a Comment

 
© Berita Segenap Bumi All Rights Reserved